درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ فروردین ۱۱, چهارشنبه

آمریکا؛ جلادی تروریست که به جان مردم منطقه افتاده است



وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود دربارهٔ وضعیت حقوق بشر در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ جمهوری اسلامی را به نقض گسترده حقوق انسانی نه تنها در ایران بلکه در کشورهای منطقه نیز متهم کرده است.

در این گزارش آمده است: مقام‌های حکومت جمهوری اسلامی نه تنها در نقض حقوق بشر علیه ایرانی‌ها بلکه علیه مردم سوریه از طریق حمایت نظامی از بشار اسد و نیروهای حزب‌الله، در عراق از طریق گروه‌های شبه نظامی، و در یمن از طریق حوثی‌ها دست داشته‌اند.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید، حکومت ایران به‌طور عمده از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حکومت بشار اسد در سوریه حمایت می‌کند و بکارگیری جنگجویان شیعه عراقی، افغانی و پاکستانی و انتقال آنها به سوریه باعث طولانی شدن جنگ داخلی در این کشور شده که به کشته شدن هزاران نفر غیرنظامی سوری در این سال منجر شد.

در گزارش وزارت خارجه آمریکا آمده‌است، حکومت جمهوری اسلامی مستقیماً از شبه نظامیان عراقی از جمله سازمان تروریستی کتائب حزب‌الله که گفته می‌شود در اعدام‌های بدون محاکمه، ناپدید شدن اجباری و سایر موارد نقض حقوق بشر غیرنظامیان در عراق نقش داشته، حمایت می‌کند.

این گزارش از جمله به اعدام روح الله زم، موسس و مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز اشاره کرده است که پس از ربوده شدن در عراق و انتقال به ایران، بنا بر اتهاماتی نظیر «جاسوسی» در دسامبر گذشته اعدام شد.

گزارش وزارت امور خارجه آمریکا همچنین درباره اعدام نوید افکاری کشتی‌گیر ایرانی نوشته است. نوید افکاری – ۲۷ ساله – در ماه سپتامبر گذشته علیرغم درخواست‌های گسترده از سوی ایرانیان و چهره‌های بین المللی اعدام شد. مقامات حکومت ایران نوید افکاری که بعد از اعتراضات سال ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت شده بود را به قتل متهم کردند، اتهامی که او قویا رد می کرد.

گزارش وزارت خارجه آمریکا همچنین به بازداشت مجدد منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، اشاره می کند که در تظاهرات ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در مهرشهر کرج کشته شد. حکومت ایران پیش از این ۱۰ نفر دیگر از اعضای خانواده پویا بختیاری از جمله برادرزاده ۱۱ ساله وی و دو پدربزرگ و مادربزرگ پیر وی را بازداشت کرده بود تا ۴۰ روز پس از مرگ وی از برگزاری مراسم یادبود سنتی بختیاری جلوگیری کند.

این گزارش همچنین به پرونده علیرضا علی‌نژاد، نویسنده و ویراستار و برادر مسیح علینژاد، فعال مخالف حکومت در خارج کشور، اشاره می کند که در مهر ۱۳۹۸ در خانه‌اش در بابل دستگیر و سپس بنا بر اتهاماتی نظیر «توهین به رهبر» و «تبلیغ علیه نظام» به هشت سال زندان محکوم شد.‏

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به انتشار چهل و پنجمین گزارش سالانه حقوق بشر گفته‌است، این گزارش نشان می‌دهد که حقوق بشر، شفافیت و پاسخگویی در صدر سیاست خارجی ایالات متحده است.



source https://www.azadegy.de/?p=24535

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر