درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ اسفند ۲۴, یکشنبه

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان: بیشتر فوتی و مصدومان چهارشنبه‌سوری نوجوانان هستند

تاریخ ارسال 14.03.2021


ایسنا/همدان مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: بیشتر افراد فوتی یا مصدومان حواث چهارشنبه آخر سال در سنین نوجوانی قرار دارند.

دکتر ارتین کمالی در گفت وگو با ایسنا، افزود: دیروز پسری ۱۴ ساله به همراه دو نفر از دوستان خود در روستای چیشین مشغول تهیه وسایل محترقه چهارشنبه سوری بودند که بی احتیاطی آنها حادثه آفرید و فرد موصوف به علت شدت جراحات جان باخت.

وی با اعلام اینکه دو نفر دیگر به بیمارستان منتقل شده اند، ادامه داد: عمده افراد فوتی و یا مصدوم این حواث در سنین نوجوانی قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری علاوه بر مخاطرات استفاده از مواد محترقه و آتش زا با موضوع همه گیری ویروس کرونا نیز مواجه هستیم، از هموطنان درخواست کرد: با توجه به خطرات استفاده از مواد منفجره و نیز همه گیری ویروس کرونا از برگزاری هر گونه تجمع و البته استفاده از وسایل و ابزار خطرآفرین و غیراستاندارد خودداری کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان تأکید کرد: افراد در صورت انفجار مواد محترقه دچار آسیب متعددی می‌شوند؛ آسیب‌ها می‌تواند ناشی از برخورد ترکش ماده انفجاری تا سوختگی حرارتی و یا شیمیایی و یا قرار گرفتن در معرض موج انفجار و … باشد.

کمالی اعلام کرد: متأسفانه انفجار و سوختگی ها باعث عوارض متعددی مانند نابینایی، قطع عضو، جوشگاه‌های دائمی روی صورت و بدن، ناشنوایی و … می‌شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های روانی ناشی از استرس وارده به افراد یکی دیگر از این نوع صدمات است، ابراز امیدواری کرد که امسال با رعایت حقوق یکدیگر و اجتناب از رفتارهای پرمخاطره، شاهد چهارشنبه پایان سالی آرام، ایمن و بسیار کم خطرتر نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان نیز در توضیح این خبر اظهار کرد: ساعت ۱۷ روز جمعه براساس یک گزارش مبنی بر انفجار موادمحترقه در یک تهیه غذا واقع در روستای چشین، عوامل اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

دکتر حبیب معصومی با بیان اینکه متأسفانه به علت شدت جراحات نوجوان ۱۴ ساله پیش از رسیدن عوامل اورژانس در دم جان خود را از دست داده بود، مطرح کرد: این حادثه پنج مصدوم نیز برجای گذاشت که با رضایت افراد در محل حادثه درمان و به اورژانس منتقل نشدند. متأسفانه قربانی این دسته از مناسبت ها از میانگین سنی ۱۵ سال آغاز می شود و تا ۴۰ سالگی ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر