درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ اسفند ۲۴, یکشنبه

افزایش «پنج برابری» آمار بستری کودکان بر اثر کرونا در تهران

تاریخ ارسال 14.03.2021

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا میزان بستری کودکان زیر ده سال در بیمارستان‌ها را نگران‌کننده خوانده و گفت، میزان ورودی بیماران کرونایی زیر ۱۰ سال به بیمارستان ۱۱ درصد نسبت به کل ورودی‌ها شده است.

این در حالی است که به گفته نادر توکلی، این میزان قبلا دو تا سه درصد بیشتر نبوده است.

آقای توکلی همچنین از افزایش احتمالی بار بیماری کرونا در هفته سوم فروردین ۱۴۰۰ خبر داده است.

روز دوشنبه، ۱۸ اسفندماه، هم انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، شیوع «رو به افزایش» این ویروس در افراد زیر ۱۰ سال را «بسیار نگران‌کننده» خوانده و گفته بود که در بهمن‌ماه این میزان در کودکان هفت تا هشت درصد بود، اما اکنون به ۱۱.۱ درصد رسیده است.

با وجود این‌که گفته می‌شود کودکان «کمتر» در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، روز ۲۲ بهمن امسال خبر رسید که بیش از صد کودک در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فقط در یک بیمارستان شهر مشهد جان باخته‌اند.

مهرماه نیز حسین کرمانپور، مدیر درمانگاه اورژانس بیمارستان سینا در تهران، از افزایش آمار درگیری کودکان با ویروس کرونا خبر داده و گفته بود که از ۳۰ هزار فرد زیر ۱۸ سال که به این ویروس آلوده شده‌اند تاکنون ۳۰۰ نفر جان باخته‌اند.

در حال حاضر کودکان در بیشتر کشورهای جهان به عنوان آخرین گروهی طبقه‌بندی شده‌اند که از واکسن کرونا بهره‌مند خواهند شد. در ایران نیز نگرانی‌هایی در مورد واکسیناسیون کودکان ابراز شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر