درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ اسفند ۲۲, جمعه

مسئول پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد: اهدای اعضای بدن دانش ‌آموز الیگودرزی به بیماران نیازمند

تاریخ ارسال 12.03.2021


ایسنا/لرستان مسئول پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در اقدامی خداپسندانه، اعضای بدن ریحانه خسروی، دانش ‌آموز ۱۴ ساله الیگودرزی به بیماران نیازمند اهدا شد.

فاطمه امانی ۲۰ اسفندماه، اظهار کرد: اعضای بدن ریحانه خسروی دختر ۱۴ ساله که دچار مرگ مغزی شده، در بیمارستان شهید ولیان الیگودرز به نیازمندان اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم سال گذشته تاکنون خانواده ۲۴ نفر مرگ مغزی در استان با پیوند اعضا موافقت کرده‌اند، اضافه کرد: براساس آمار، هر دو ساعت یک نیازمند پیوند عضو، جان خود را از دست می‌دهد و در هر ۱۲ ساعت یک نفر نیازمند پیوند عضو نجات پیدا می‌کند.

امانی تصریح کرد: کلیه از اصلی‌ترین اعضای بیماران است به طوری که بیش از ۶۰۰ بیمار دیالیزی استان همچنان چشم به راه پیوند اعضا هستند و در هفته چهار روز و هر بار سه تا چهار ساعت را برای دیالیز می‌گذرانند.

مسئول واحد پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: امسال شش پیوند عضو در استان انجام شده است. به طور معمول هشت ارگان هر فرد دچار مرگ مغزی قابل پیوند است که این رقم در برخی موارد با احتساب بافت و نسوج بیشتر می‌شود، اما رضایت‌گیری از برخی خانواده‌ها همچنان به دلیل شرایط خاصی که دارند، سخت است و اعضایی که می‌تواند جان بیمارانی را نجات دهد، دفن می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر