درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ اسفند ۱۸, دوشنبه

زخمی شدن یک پسر نوجوان در شهرستان ملکان با شلیک نیروی انتظامی

تاریخ ارسال 08.03.2021

خبرگزاری هرانا _ شب گذشته شنبه ۱۶ اسفندماه یک پسر نوجوان اهل شهرستان ملکان واقع در استان آذربایجان شرقی در پی بی‌توجهی به درخواست ارائه گواهینامه از سوی پلیس با شلیک ماموران نیروی انتظامی زخمی و به بیمارستان شهدای تبریز منتقل شد. گفته می‌شود پزشکان به خانواده او گفته‌اند که در صورت خارج کردن گلوله وی در راه رفتن با مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب شنبه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۹، یک پسر نوجوان اهل شهرستان ملکان واقع در استان آذربایجان شرقی در پی بی‌توجهی به درخواست ارائه گواهینامه از سوی پلیس با شلیک ماموران نیروی انتظامی زخمی و به بیمارستان شهدای تبریز منتقل شد.

هویت این شهروند “مهدی کلاهی زاده ممقانی، ۱۶ ساله” توسط هرانا احراز شده است.
گفته می‌شود که پزشکان به خانواده او گفته‌اند که در صورت خارج کردن گلوله توانایی راه رفتن او آسیب خواهد دید.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «گشت نیروی انتظامی در جاده روستای تازه قلعه به ملکان به مهدی کلاهی زاده که راننده یک خودروی پیکان بود، دستور ایست می‌دهد. اما او به دلیل سن پایین و نداشتن گواهینامه می‌ترسد و شروع به فرار می‌کند. ماموران نیروی انتظامی ابتدا با شلیک ۲ گلوله سعی داشتند او را متوقف کنند و نهایتا گلوله سوم به باسن او اصابت کرده و ماشین متوقف شد. اورژانس در محل حاضر شده و وی ابتدا به بیمارستان فارابی ملکان و سپس به بیمارستان شهدای تبریز اعزام شد.»

شلیک نیروهای نظامی و امنیتی به شهروندان در شهرهای مختلف کشور امری مسبوق به سابقه است. این امر در مواردی منجر به آسیب‌های دائمی و یا جان باختن شهروندان می‌شود.

در ماده ۷ قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری آمده است: “مأمورین موضوع این قانون هنگام بکارگیری سلاح باید حتی‌المقدور پا را هدف قرار بدهند و مراقبت نمایند که اقدام آنان منجر به فوت نشود و به اشخاص ثالث که دخیل در ماجرا نمی‌باشند آسیب نرسد.” در تبصره‌ این ماده نیز گفته شده که “‌مواظبت و مراقبت از حال مجروحین بر عهده‌ی مأمورین انتظامی است و باید در اولین فرصت آنان را به مراکز درمانی برسانند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر