درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ اسفند ۲۲, جمعه

یک زندانی کودک – مجرم در زندان مرکزی ارومیه در آستانه اعدام

تاریخ ارسال 12.03.2021

یک زندانی کودک – مجرم بنام آیدن دلائی میلان در زندان مرکزی ارومیه در آستانه اعدام قرار دارد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۲۱اسفند۹۹، یک زندانی بنام آیدین دلائی میلان که ۲۰ سال سن دارد هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه در آستانه اجرای حکم ضدانسانی اعدام قرار دارد.

آیدین دلایی میلان، دو سال پیش هنگامی که کمتر از ۱۸ سال سن داشت، به اتهام قتل در تهران بازداشت شد و از آن تاریخ تاکنون در زندان محبوس بوده است.

به گفته منابع مطلع، این جوان، برای ممانعت از تعرض جنسی و در دفاع از خود مرتکب قتل شده و در روز ارتکاب اتهام انتسابی یعنی ۲۰ شهریور ماه ۹۷، کمتر از ۱۸ سال سن داشته است.

وی در تاریخ ۷ خردادماه ۹۹، توسط شعبه ۴ دادگاه کیفری شماره یک تهران به اتهام قتل به اعدام محکوم شد. حکم اعدام وی در دیوان عالی کشور تایید گردید. حکم وی پس از تایید به اجرای احکام فرستاده شده است.

آیدین دلایی میلان پس از بازداشت در خردادماه ۹۷و از سرگذراندن دوران بازجویی به کانون اصلاح تربیت منتقل و سپس به زندان رجایی شهر منتقل شد.

وی از آبان ماه ۹۹، جهت اجرای حکم اعدام به زندان مرکزی ارومیه منتقل گردید و هم اکنون در این زندان در انتظار اجرای حکم اعدام به سر می برد.

شناسنامه آیدین دلائی میلان
کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام از عموم نهادها و ارگانهای حقوق بشری میخواهد برای نجات جان این زندانی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

شایان ذکر است قضاییه ایران بدون توجه به قوانین و کنوانسیونهای بین المللی برای منع اعدام کودکان، احکام اعدام را برای افرادی که در زمان ارتکاب جرم انتسابی زیر ۱۸ سال داشته اند صادر و حکم اعدام را اجرا میکند.

در سال جاری ۹۹ دستکم ۴ کودک – مجرم اعدام شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر