درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ دی ۲۷, شنبه

 

تلاش آشکار رژیم خامنه‌ای برای باج‌ خواهی از بایدن

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ ، جو بایدن که از سه روز دیگر کار خود را به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده آغاز خواهد کرد، لغو تحریم‌ نفتی رژیم ایران را در فهرست الویت های دولت خود قرار نداده است. چرا که حل و فصل مسایل موجود با رژیم ایران زمانبر خواهد بود.

بر پایه این تحلیل، مخالفت شدید جمهوریخواهان و دموکرات‌ها با برجام که مانع از تصویب آن توسط سنای آمریکا در سال ۲۰۱۵ شد، همچنان در میان جمع قابل توجهی از نمایندگان هر دو حزب به قوت خود باقیست.

در همین رابطه شبکه خبری العربیه گزارش داد: پس از اقدام‌های تنش‌زای تهران در زمینه پرونده هسته‌ای و افزایش درصد غنی‌سازی اورانیوم به نظر می رسد اکنون تصمیم گرفته اند تا حکم‌های سنگینی را در خصوص پرونده‌های متعلق به آمریکایی‌های بازداشتی در ایران صادر کند.

شبکه ان‌بی‌سی گزارش داده است که عماد شرقی، مدیر ارشد هلدینگ سرآوا که روز ۲۵ دی‌ماه خبر بازداشت او در هنگام «خروج غیر قانونی» از کشور منتشر شد، یک شهروند ایرانی-آمریکایی است و به اتهام «جاسوسی» به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

خبرگزاری هرانا هم در گزارشی نوشته است که علاوه بر آقای شرقی،‌ پاسپورت بهاره عمیدی، همسر آقای شرقی که فعال اجتماعی بوده نیز ضبط شده و او حق خروج از کشور ندارد.

به نوشته این خبرگزاری، عماد شرقی که اصالتا اهل یزد است، توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

در گزارشی که باشگاه خبرنگاران درباره آقای شرقی منتشر کرده بود، او در حال بازداشت در یک فرودگاه مشاهده می‌شود ولی مشخص نبود که در چه منطقه‌ای است.

دلایل خروج او از ایران هیچ‌گاه اعلام نشد و فقط برخی فعالان حوزه استارتاپ، علت مهاجرت او را «فشارهای داخلی» عنوان کردند.

به گزارش رادیو فردا، شبکه ان‌بی‌سی از آقای شرقی به عنوان «چهارمین شهروند آمریکایی» که در ایران زندانی است، نام برده و نوشته است که این رویداد می‌تواند کار دولت بایدن که برای احیای توافق هسته‌ای تلاش‌می کند را سخت‌تر کند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پیش تر در اظهاراتی گفته بود: آمریکا گروگان باج خواهی های رژیم ایران قرار نخواهد گرفت و تا زمانی که تهدیدهای رژیم ایران هست تحریم‌ها باید باشند.

خودمان را برای شرایط سخت‌تر آماده کنیم

پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هفته گذشته گفته بود: دهه آینده شبیه دهه اول انقلاب و دهه سرنوشت است. سختی شرایط مشابه همان دهه اول است. امروز در نیروهای نظام سردی وجود دارد… نیروها دچار نوعی ناامیدی شده‌اند و آینده برای آنها مشخص نیست، از طرفی، سوءظن در بین آنها هم زیاد شده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: بدانیم دشمن تحریم را با خوش‌بینی رفع نخواهد کرد… این‌که می‌گویند دموکرات ها آمده‌اند و اظهاراتی از این قبیل، بچه‌های ما فریب این تبلیغات را نمی‌خورند… . خودمان را باید برای شرایط سخت‌تر و کارهای بزرگ‌تر آماده کنیم. .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر