درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ آذر ۱۲, چهارشنبه

 

واکنش رژیم به خبر هلاکت یک فرمانده پاسداران در سوریه


سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی از تأئید یا تکذیب خبر کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه پاسداران و سه تن از همراهان وی در حملۀ پهپادی در سوریه خودداری کرد، هر چند گفت : “به نظر می رسد خبرسازی” باشد.

به گزارش رادیو فرانسه، با این حال این سخنگو گفت : “البته سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید [در این باره] اظهار نظر کند.”

با این حال خبرگزاری رویترز، به نقل از مقامات رسمی، امنیتی و شبه نظامیان شیعه عراق گزارش داد که خودروی حامل یک فرماندۀ سپاه پاسداران و همراهانش روز یکشنبه ٢٩ نوامبر پس از عبور از مرز عراق در سوریه در اثر حملۀ یک پهپاد کشته شدند.

دو مقام امنیتی عراق تأئید کرده‌اند که خودروی فرماندۀ سپاه پاسداران حامل سلاح و مهمات به مقصد سوریه بوده است.

همین منابع تصریح کرده اند که شبه‌نظامیان عراقی طرفدار حکومت ایران اجساد فرماندۀ سپاه پاسداران و همراهانش را از سوریه خارج کرده‌اند.

به گفتۀ منابع عراقی فرمانده سپاهی کشته شده در سوریه “مسلم شهدان” نام داشته است که به فاصله اندکی پس از ترور سرتیپ پاسدار محسن فخری زاده کشته شده است.

اسرائیل مواضع سپاه پاسداران و گروه های متحد آن در سوریه را منظماً بمباران می‌کند و گفته است که به عملیات خود تا خروج نیروهای رژیم ایران و متحدانش از سوریه ادامه می‌دهد.

این در حالیست که شبکه خبری العربیه به نقل از منابع عراقی گزارش داده که خودروی حامل فرمانده سپاه در مرز سوریه توسط پهپادهای آمریکایی مورد هدف قرار گرفته است.

در همین رابطه سایت نور نیوز نزدیک به سپاه پاسداران به نقل از یک منبع آگاه شایعه هدف قرار گرفتن یک فرمانده سپاه در مرز سوریه و عراق را تکذیب کرد.

با این حال تاکنون منابع رسمی امنیتی در ایران در این باره اظهار نظری نکرده اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر