درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ شهریور ۷, جمعه

 

استنشاق هوای آلوده در دوران جنینی و ابتلا به اختلال تنفسی در کودکی



تاریخ ارسال 28.08.2020

ایسنا/خراسان رضوی محققان دریافتند، کودکانی که در سنین بسیار پایین(دوران جنینی)، در معرض مقادیر بالای آلودگی هوا قرار گیرند، عملکرد ریه آن‌ها در سنین بالاتر بدتر خواهد بود.

محققان در آلمان، میزان آلودگی هوا برای ۹۱۵ کودک در شهرهای مونیخ و وزل آلمان در دوران جنینی را بررسی کردند، سپس در سن ۶، ۱۰ و ۱۵ سالگی آزمایش‌هایی بر روی آنان انجام دادند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، کودکان و نوجوانانی که در نوزادی در معرض مقادیر بالای آلودگی قرار گیرند، عملکرد ریه آنان در سال‌های بعدی زندگی بدتر خواهد بود.

یافته‌های این بررسی در کنگره بین‌المللی جامعه متخصصان تنفسی اروپا ارائه و تاثیر بیشتر آلودگی هوا در عملکرد ریه کودکانی که به آسم مبتلا شدند، بیان شد.

محققان دریافتند، تغذیه با شیر مادر حداقل در ۱۲ هفته اول زندگی موجب حمایت خاص از کودکان در این زمینه می‌شود.

نتایج تحقیق جداگانه‌ای در دانشگاه کپنهاگ دانمارک نشان داد، بزرگسالانی که در چند دهه و در سطح پایین، در معرض هرگونه آلودگی هوا قرار گیرند، احتمال ابتلا به آسم به طرز چشمگیری در آنان افزایش می‌یابد.

این بررسی بر روی ۲۳ هزار پرستار دانمارکی انجام شد و خطر ابتلا به آسم بر اساس میزان قرارگیری در معرض ذرات آلاینده دی‌اکسید نیتروژن و ذرات معلق PM۲.۵ بررسی شد.

برای افزایش ذرات معلق PM۲.۵ از ۶.۳ میکروگرم بر مترمکعب، خطر ابتلا به آسم ۲۹ درصد افزایش خواهد یافت.

برای هر افزایش دی‌اکسید نیتروژن ۸.۲ میکروگرم بر مترمکعب، این خطر ۱۶ درصد است.

محققان اظهار کردند: این یافته‌ها نشان می‌دهد که باید اقدامات بیشتری برای کاهش میزان آلودگی هوا انجام شود تا از ریه‌های در حال رشد کودکان و ابتلا به آسم در بزرگسالان محافظت شود. آنان گفتند که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا تهدیدی برای سلامت تنفس کودکان است.

محققان افزودند: قرارگرفتن اندک در معرض هوای آلوده هم با ابتلا به آسم مرتبط است و هیچ آستانه ایمنی برای قرارگیری در معرض آلودگی هوا نیست و باید مقررات درباره آلودگی هوا سخت‌گیرانه‌تر باشد تا از موارد ابتلا به آسم جلوگیری شود.

خطر ابتلا به آسم به‌طور مستقیم با غلظت آلاینده‌هایی مانند دی‌اکسید نیتروژن (NO۲) و ذرات معلق (PM۲.۵)در ارتباط است.

این نتایج با در نظر گرفتن سایر عوامل مرتبط با عملکرد ضعیف ریه‌ها ازجمله اینکه مادران آنان سیگاری هستند یا نه، انجام‌شده است.

نتایج این یافته‌ها نگران‌کننده است، زیرا هوایی که افراد تنفس می‌کنند بر ریه‌های کودکان و نوجوانان تاثیر مضر دارد؛ همه می‌خواهند هوای پاک را تنفس کنند و والدین تمام تلاش خود را می‌کنند تا به فرزندان کمک کنند در محیط سالم رشد کنند، اما بر کیفیت هوایی که در آن زندگی می‌کنند، کنترل محدود دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر