درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ شهریور ۱۷, دوشنبه

 

کشته و زخمی شدن یک شهروند و کودک ۱۱ ساله اش بر اثر تیراندازی ماموران نظامی در زهک

خبرگزاری هرانا – روز شنبه ۱۵ شهریورماه، پدر و پسر ۱۱ ساله اش در شهرستان زهک واقع در استان سیستان و بلوچستان، هدف تیراندازی ماموران نظامی فرار گرفتند. در این حادثه اسماعیل ۱۱ ساله در دم جان باخته و پدرش زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹، دو شهروند در شهرستان زهک بر اثر تیراندازی ماموران کشته و زخمی شدند.

هویت این شهروندان که پدر و پسر بودند “ظریف هوت” و “اسماعیل هوت” ۱۱ ساله، از اهالی روستای دِه نادر شهرستان زهک احراز شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “ظریف به همراه پسرش اسماعیل از روستای خود با خودروی پژو در حال حرکت به زهک بوده که ماموران هنگ مرزی به سمت آنها تیراندازی کردند”.

وی افزود: “با تیراندازی ماموران هنگ مرزی، اسماعیل در دم جان باخته و ظریف با اصابت گلوله به شکم و پا زخمی شده است”.

این منبع ادامه داد: ”ماموران امنیتی دادن اطلاعات غلط توسط عوامل نفوذی در منطقه را علت این تیراندازی اعلام کرده و خانواده ی “هوت” را تهدید کرده و به آنها گفتند که خبر را رسانه ای نکنید”.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دی ماه ۹۷ با انتشار یک گزارش مشترک به بررسی عملکرد نیروهای نظامی و تلفات وارده به شهروندان به خصوص در نقاط مرزی کشور در محدوده زمانی سال ۲۰۱۸ پرداخته است.

بر اساس این گزارش، ۳۰۰ شهروند در ۱۱ استان کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به واسطه عمل قوای نظامی دچار حادثه شدند.

متن کامل این گزارش در رابطه با نقض قوانین به کارگیری سلاح و عملکرد قوای نظامی (ویژه سال ۲۰۱۸ میلادی) را مطالعه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر