درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ مرداد ۱۲, یکشنبه

انتقال «فعالین مطالبه‌گر تدریس زبان مادری» به اندرزگاه ۸ زندان اوین


در جلسه دادگاه تجدیدنظر این فعالین خطاب به قاضی اعلام کرده بودند: «هر حکمی که فارغ از کم و کیف آن در این دادگاه صادر شود طرز نگاه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به مسئله زبان مادری اتنیکهای غیر فارس قلمداد و در تاریخ ثبت خواهد شد».

صدها نفر از فعالین آذربایجانی و کاربران در شبکه اجتماعی توییتر  خواستار آزادی فعالی شدند که صرفا به دلیل «حمایت از زبان مادری» در زندان محبوس می باشند.

کاربران شبکه اجتماعی توییتر از هشتگ های #توحید_امیر_امینی، #کیانوش_اصلانی، #اکبر_آزاد، #علیرضا_فرشی ، #بهنام_شیخی، #حمید_منافی و همچنین #زبان_مادری استفاده کردند و این فعالین را «فعالین مطالبه‌گر تدریس زبان مادری» نام نهاده‌اند.

اکبر آزاد، علیرضا فرشی، بهنام شیخی و حمید منافی بعلت برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در سال ۱۳۹۲ بازداشت و چند سال بعد در سال ۱۳۹۵ مرحله بدوی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» به ترتیب:

به ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به دره‌شهر از توابع استان ایلام، ۱۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به باغملک از توابع استان خوزستان،۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان و ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بودند که در دادگاه تجدید نظر حکم هر چهار فعال ملی به ۲سال حبس و ۲سال تبعید تغییر یافت. گوناز تی وی 14مرداد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر