درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ مرداد ۱۴, سه‌شنبه

ابتلا بیش از ۸۰ کودک به کرونا در بیمارستان اکبر مشهد


از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۳۷۰ کودک در بیمارستان اکبر مشهد بستری شده‌اند که آزمایش حدود ۸۰ نفر از آن ها مثبت شده است.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسین محسن زاده مدیر بیمارستان فوق تخصصی اطفال اکبر مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از دو هزار و ۴۸۰ کودک به صورت سرپایی با علائمی شبیه به کرونا در این بیمارستان پذیرش و بیش از ۳۷۰ نفر از آن‌ها بستری شده‌اند و از بین کودکان بستری شده آزمایش حدود ۸۰ نفر آنان مثبت شده است.

او افزود: خطر ابتلای کادر درمانی به بیماری کرونا در بیمارستان‌های کودکان بیشتر از سایر مراکز درمانی است چرا که کودکان در بیماری کرونا مانند بمب‌های خاموش به شمار می‌روند.
مدیر بیمارستان فوق تخصصی اطفال اکبر مشهد ادامه داد: بسیاری از کودکان یا ناقل بیماری کرونا هستند که به علت سیستم ایمنی قوی علائم بیماری در آنان بروز نمی‌یابد و یا این که ممکن است بیماری کرونا در کودکان با علائم دیگری غیر از سندرم حاد تنفسی خود را نشان دهد و با عارضه‌های گوارشی همراه باشد.
محسن زاده بیان کرد: به طور میانگین روزانه سه تا چهار کودک جدید مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری می‌شوند، اما مرگ ومیر کودکان مبتلا به کرونا خوشبختانه کم و بیشتر در کودکان با ضعف سیستم ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای رخ می‌دهد.
او تصریح کرد: تعداد بیماران کودک مراجعه کننده به بیمارستان اکبر در شرایط عادی هزار و ۸۰۰ نفر در ماه است که در شرایط کرونایی و بدنبال محدودیت‌ها پیش آمده این تعداد به کمتر از ۵۰۰ نفر در ماه کاهش یافته است.
مدیر بیمارستان فوق تخصصی اطفال اکبر مشهد تاکید کرد: ۸۰نفر از کارکنان مجهزترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال شمال شرق کشور در مشهد به نام “اکبر” تا کنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.
مجموع کارکنان شاغل در این بیمارستان در تمام بخش‌ها اعم از کادر درمانی، پزشک، پرستار و پشتیبانی حدود ۵۰۰ نفر است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای خبر/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر