درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ مرداد ۲۵, شنبه

 رهایی یک کودک-مجرم از اعدام در دهدشت

خبرگزاری هرانا – یک کودک_مجرم در دهدشت که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت. همچنین سخنگوی قوه قضاییه از بخشش ۱۶۶ زندانی محکوم به اعدام از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، پرونده یک قتل در دهدشت پس از گذشت حدود ۶ سال با حضور بزرگان طوایف و بخشش خانواده مقتول به صلح و سازش ختم شد.

بر اساس این گزارش، ۶ سال پیش، در درگیری که بین دو نوجوان رخ داد یکی از آنان به اتهام قتل بازداشت و پس از طی مراحل قضایی، حکم اعدام این نوجوان صادر و در دیوان عالی کشور نیز‌ تأیید شد.

نصیر حسینی، معاون قضایی رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس شوراهای حل اختلاف استان در این خصوص گفت: “اعضای شورای حل اختلاف این استان به همراه بزرگان ایلات و طوایف پس از برگزاری چندین جلسه توانست رضایت اولیای دم را کسب کرده و این نوجوان در نهایت از چوبه دار رهایی یافت”.

از اول سال جاری تاکنون؛ رهایی از اعدام ۱۶۶ زندانی با گذشت اولیای دم
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از اول سال جاری تاکنون ۱۶۶ زندانی محکوم به اعدام با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه شنبه ۲۱ مرداد، با اعلام این خبر گفت: “با تلاش و پیگیری همکاران ما در بخش‌های مختلف به ویژه شورای حل اختلاف از آغاز سال ۹۹ تا امروز ۱۶۶ مورد از پرونده‌هایی که حکم محکومیت به اعدام پیدا کردند و در آستانه اجرای حکم بودند با گذشت اولیای دم اجرای حکم آن‌ها منتفی شد و محکومان به اعدام؛ حیات و زندگی دوباره‌ای پیدا کردند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر