درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ مرداد ۷, سه‌شنبه

عباس محمدی محکوم به ۲بار اعدام، با پاهایی در زنجیر دخترک خردسالش را می بوسد

فیلم دردناک لحظه وداع عباس محمدی یکی از بازداشت شدگان اعتراضات دیماه۹۶ که به دوبار اعدام محکوم شده است، با دخترک خردسالش، در فضای مجازی دست بدست میشود تا شاید اگر وجدانی خودش را به خواب زده بیدار شود.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، عباس محمدی یکی از ۵ بازداشت شده اعتراضات دیماه ۹۶ در اصفهان است که به همراه چهار بازداشت شده دیگر حکم اعدامشان در دیوان عالی کشور تایید شده است.

شاهدان عینی گفته اند که هنگام بازداشت عباس محمدی ماموران امنیتی با وحشیگری اقدام به بازداشت وی کرده‌اند بطوریکه دختر کوچک او تیام که چند ماه بیشتر نداشت از آغوشش به زمین افتاد و مجروح شد.

ماموران در جواب شکایت خانواده بخاطر جراحت تیام گفتند: «شکایت را پس بگیرید تا برای عباس بد نشود» و به این ترتیب خانواده او را وادار به عقب نشینی کردند.

با اینحال عباس و چهار هم پرونده ای او به اتهام محاربه و بغی هر کدام به دوبار اعدام محکوم شده اند.

فیلم خداحافظی عباس و دختر کوچکش قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. انسانهایی که گناهی جز آزادیخواهی ندارند و جانشان را فدای آزادی میهنشان میکنند. در این فیلم عباس محمدی در حالیکه پاهایش با زنجیر ظالمان بسته شده دخترک کوچک را درآغوش گرفته و از عمق وجود میخندد؛ شاید که این آخرین دیدارشان باشد.

وکیل یکی از ۵معترض محکوم به اعدام گفته است: «در اعتراض دی۹۶ در خمینی‌شهر اصغر رشیدی به ضرب گلوله کشته شد. خانواده‌ از نیروی انتظامی شکایت کردند، اما دوستانش که در میان معترضین بودند بازداشت شدند و نهایتا هر کدام به اتهام محاربه و بغی به دوبار اعدام محکوم شدند.

این افراد در اعتراضات دی۹۶ در خمینی شهر اصفهان حضور داشته‌اند، اما آنها در دادگاه گفته اند که برای اعتراف‌های مندرج در پرونده که منجر به صدور حکم اعدام شده است، تحت شکنجه قرار داشتند.

در عکسهای دیگری سهراب و تینا عکسهای پدر را در آغوش گرفته و می بوسند. آیا این آخرین وداعشان با پدر است؟

شایان ذکر است روز دوشنبه ۶مرداد۹۹، در یک اعتراض سراسری و جهانی مردم ایران و جهان به این حکم ظالمانه اعتراض کردند و با هشتگ #لغو_فوری_اعدام و #اعدام_نكنيد صدای خودشان را به گوش جهانیان رساندند و خواهان لغو فوری این حکم ضد انسانی شدند.

گفتنی است پیش از آن نیز در اعتراض به احکام مشابه اعدام، مردم ایران و جهان با بیش از ۱۱ میلیون بار هشتگ اعدام نکنید اعتراض خودشان را نشان داده بودند.

همچنین ایالات متحده آمریکا و سازمان عفو بین الملل و بسیاری وزرای کشورهای مختلف در موضع گیری های جداگانه ای خواهان لغو این احکام ضدانسانی شده بودند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر