درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ تیر ۵, پنجشنبه

ارجاع کودکان کار اتباع بیگانه به وزارت امور خارجه

مدیر کل بهزیستی استان تهران از ارجاع کودکان اتباع بیگانه به وزارت امور خارجه برای بازگرداندن آنها به کشورشان خبر داد.

امین شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به طرح ساماندهی و حمایت از کودکان کار و خیابانی اظهار کرد: این طرح در 3 فاز شناسایی، آگاه سازی و ساماندهی انجام خواهد شد که در واقع 2 فاز شناسایی و آگاه سازی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: فرایند طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده انجام می‌شود. همچنین در این طرح سازمان بهزیستی عجله‌ای ندارد چرا که بنا داریم بر اساس روش‌های علمی و مدون طرح را انجام دهیم.

شاهرخی به ارجاع کودکان اتباع بیگانه به وزارت امور خارجه برای بازگرداندن آنها به کشورشان اشاره کرد و افزود: بخش قابل توجهی از کودکان کار و خیابانی از کشورهای همسایه هستند که بر همین اساس و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته این افراد به وزارت امورخارجه ارجاع داده خواهند شد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران ادامه داد: در این طرح مکان‌های برای 3 گروه سنی زیر 6 سال، 6 تا 12 سال و 12 تا 18 سال برای پذیرش کودکان کار و خیابانی در نظر گرفته شده است. طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی از یک ماه آینده کلید خواهد خورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر