درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ خرداد ۲۲, پنجشنبه

کرونا/ایران؛ اعتراف: سلامت مردم در اولویت نظام نیست


وزیر کشور دولت روحانی صراحتا اعتراف کرده که سلامت مردم در اولویت نظام نیست.
رحمانی فضلی گفت: مردم عزیز باید بدانند ما داریم یک حالت مسالمت‌آمیزی با معیشت زندگی و سلامت ایجاد می‌کنیم، اگر ما فقط به موضوع سلامت واقعاً بخواهیم توجه کنیم نباید این بازگشایی‌ها انجام بشود.
روحانی هم گفته بود: ما راهی نداریم، راه دومی برای ما وجود ندارد؛ بازگشایی‌ها باید به ‌تدریج ادامه پیدا کند
قربانی کردن سلامت مردم پای امنیت نظام همان روش ایمنی گله‌ای است که روزنامه شهروند با اشاره به هشدارهای مکرر جامعه پزشکی نوشت: ایمنی جمعی یعنی مردم با وجود شیوع ویروس زندگی طبیعی خودشان را داشته باشند و مرگ‌ومیر ناشی از آن مثل سوانح ترافیکی هر چند وقت یک بار عده‌یی را قربانی کند.
این در حالیست که آمارها از رشد ابتلا به کرونا در کشور خبر می‌دهد و امروز پنج شنبه تعداد مبتلایان جدید ۲۲۳۹ نفر اعلام شد و ۵ استان نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت امروز گفت: استان‌ خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است و استان‌های کردستان، کرمانشاه، کرمان و هرمزگان نیز در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.
وی با بیان اینکه برخی گزارشات حاکی از این است که در برخی شهرها رعایت پروتکل‌های بهداشتی به یک چهارم رسیده است، گفت: از اهالی استان‌های در وضعیت قرمز می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند
فرماندار خامنه‌ای مبتلاین به “کرونا” را تهدید کرد!
فرماندار اردل گفت: بیش از ۱۱۸ تست کرونا ظرف یک هفته گذشته از افراد حاضر در مراسم یک عروسی در شهرستان اردل گرفته شده که متاسفانه تست ۴۰ نفر آن‌ها مثبت تشخیص داده شده است.
محمود کیانی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اردل، اظهار کرد: این افزایش آمار مربوط به برگزاری مراسمات و مجالس محلی بوده است.
فرماندار اردل در گفتگو با ایسنا، گفت: برگزاری مجالس عروسی و حضور افراد از سایر نقاط کشور در این شهرستان، منجر به مبتلا شدن افراد و وابستگان خانواده میزبان به ویروس کرونا شد.
وی ادامه داد: چنانچه مهمان‌ها با حضور در مراسم عروسی و یا ترحیم به ویروس کرونا مبتلا شوند، برگزار کننده مراسم مرتکب جرم شده و با عنایت به اطلاعیه صادره از طرف دادستان شهرستان، با آن‌ها برخورد قضایی صورت می‌گیرد.
ایران دوباره کانون شیوع کرونا در خاورمیانه شد
در حالی که سخنگوی جدید وزارت بهداشت مجموع بیماران در کشور را بیش از ۱۷۵هزار نفر اعلام کرد نشریه میدل ایست مانیتور گزارش داد: ایران دوباره مرکز شیوع کرونا در خاورمیانه است و کماکان در میان ۱۰کشور اول جهان از نظر شیوع کرونا قرار گرفته است.
آمار بسیار دور از واقعیت ۱۷۵هزار مبتلا به کرونا توسط دولت روحانی در حالی اعلام می‌شود که بر اساس همین آمار ایران دومین کشور آسیایی و آلوده‌ترین کشور در خاورمیانه به‌لحاظ میزان آلودگی است. ایران تاکنون در میان کشورهای آسیایی بیشترین میزان مرگ و میر را داشته است.
ابتلای زنان خانه دار در استان هرمزگان به “کرونا
معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان می‌گوید بندرعباس بیشترین میزان ابتلا به ویروس جدید کرونا را دارد و یک‌چهارم بیماران استان را زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند. او احتمال داده که این امر ناشی از خرید و ارتباط‌های روزمره این زنان باشد.
مقامات این دانشگاه شلوغی مراکز خرید، تجمع در مراکز خدماتی و تفرج‌گاه‌ها و تداوم مراسم عروسی و عزا در هرمزگان را نگران‌کننده خوانده‌اند.
محمود حسین پور تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در بندرعباس را ۳ هزار و ۶۱ نفر اعلام کرده و از مردم خواسته که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها را رعایت کنند. او نصب پرده پلاستیکی در برابر مغازه‌ها را تخلف و عامل انتقال بیماری دانسته و گفته که در صورت مشاهده این پرده‌ها با مغازه‌داران برخورد خواهد شد.
تا کنون ۵۶ نفر در هرمزگان در پی ابتلا به کووید ۱۹ درگذشته‌اند. ۲۳ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۱ نفر آنها نامساعد توصیف شده است. وزارت بهداشت، هرمزگان را جزء سه استان واقع در “شرایط هشدار” می‌خواند
ابتلای ۹ عضو یک خانواده به کرونا در مهمانی عید فطر
فرماندار اهر گفت: در روز‌های اخیر متأسفانه ۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی شده که مربوط به یک خانواده هستند و در میهمانی عید فطر خانوادگی شرکت کرده بودند.
به گزارش ایسنا، زاهد محمودی در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا افزود: تحلیل‌های آماری در شهرستان‌های اهر و هوراند نشان می‌دهد که نزدیک به ۶۰ درصد کل مبتلایان به ویروس کرونا هیچ‌گونه بیماری زمینه‌ای نداشتند.
وی گفت: شهرستان اهر جزو شهرستان‌های زرد استان در بحث بیماری کرونا بوده و همچنان ضروری است مردم و مسئولان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
این در حالیست که گزارش‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد که کرونا در کشور دوباره جان گرفته است. آمار‌ها به یکباره افزایشی شده‌اند و مقام‌های مسئول هشدار می‌دهند که در چند استان شیوع این ویروس دوباره خیز برداشته است.
مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی نسبت به ریختن ترس مردم از کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال‌حاضر در خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و هرمزگان موج دوم اپیدمی در حال جریان است. در تهران نیز موج دوم به‌صورت بسیار آهسته پیش می‌رود و در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی، منتظر موج سوم هم هستیم.
معاون وزارت بهداشت هم با بیان اینکه اوضاع کرونا بدتر خواهد شد، گفت: آمار فوتی ها که در اواخر اردیبهشت به ۳۴ نفر رسیده بود امروز به ۸۱ نفر رسید.
به گفتۀ وزیر بهداشت شرایط عادی نیست و ویروس در حال چرخش از اقلیمی به اقلیم دیگر است. وی روز گذشته با ابراز نگرانی از عادی انگاری کرونا از سوی برخی مسوولان و فشار برای برخی بازگشایی‌ها، گفته بود: با این روالی که اکنون می‌بینم، ما دقیقه ۹۰ از گوشه‌های زمین گل خواهیم خورد.
نمکی افزود: من دیروز به مشهد مقدس مشرف شدم و واقعا در رفت و برگشت صحنه‌های غم انگیزی دیدم. در هواپیمایی سوار شدم که مردم کیپ تا کیپ نشسته بودند، گرچه ماسک را هم همکاران پرواز می‌دادند، اما از آنجایی که یک ربع تا پرواز طول کشید، ماسک‌ها را برمی داشتند و در فضایی دم کرده با یکدیگر صحبت می‌کردند. هرکسی از سرزمینی آمده بود. این موضوع من را به عنوان وزیر بهداشت که بعد از سه ماه، اولین سفرم را می‌رفتم و شما رسانه‌ها می‌دانید که طی این چند ماه ما چه کشیدیم تا غول پریشان و وحشی را مهار کردیم و تمام روح و روان‌مان گرفته شد. تمام این وضعیت به روح و روان من مانند شلاق بود که این چگونه نشستن و فاصله گذاری است. در صحن هم حرم مطهر هم به نحوه دیگری غصه خوردیم.
وی ادامه داد: متاسفانه دو اتفاق بد در حال وقوع است؛ یکی اینکه مردم فکر می‌کنند که کرونا تمام شده است. این تصور مردم برای ما دو پیام دارد؛ یکی اینکه وقتی مردم دل به دریا می‌زنند، خاطرشان جمع است‌که حکومت، دولت و وزارت بهداشت کنارشان هست و برای ما پیامی مثبت است که مردم به دولت و وزارت بهداشت‌شان اعتماد دارند، اما یک پیام منفی هم دارد و آن اینکه مردم نمی‌دانند که کرونا می‌تواند به همین راحتی بازگردد. بار‌ها این را اعلام کرده‌ام که با این روالی که اکنون می‌بینم، ما دقیقه ۹۰ از گوشه‌های زمین گل خواهیم خورد.
روحانی: به این زودی‌ها شرایط عادی نمی‌شود
روحانی با بیان اینکه به این زودی‌ها به شرایط عادی قبل از کرونا بر نمی‌گردیم افزود: باید سبک زندگی گذشته را ترک کنیم و بخشی از زندگی مردم تا مدت طولانی باید به فضای مجازی منتقل شود.
علی‌رغم این هشدارها، روحانی از بازگشایی مساجد با رعایت نکات بهداشتی و همچنین لغو محدودیت ساعات فعالیت مراکز تجاری خبر داد.
بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون بیش از هفت هزار و ۶۰۰ نفر به علت بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند.
ملاها در پاسخ به کرونا افتضاح کردند
روزنامه واشنگتن پست نوشت: ملاهای حاکم بر ایران در پاسخ به کرونا افتضاح کرده‌اند. کاریکاتوری که در یک رسانه داخلی (ایلنا) منتشر شد و بلافاصله آن را حذف کردند این بود که خامنه‌ای در نقش پرستار به علامت سکوت، انگشت خود را بر روی دهانش قرار داده است.
این منبع افزود: رهبران دینی حاکم بر ایران با بسته شدن اماکن مذهبی مخالفت کردند و ویروس را توطئه آمریکا خواندند. این رفتار آنها، مقام‌ات بهداشت را به خشم آورده و توان رژیم ملاها برای حل مشکلات مردم را زیر سؤال برده است.
اعتراف رئیس اورژانس درباره شیوع کرونا قبل از برگزاری انتخابات
پیرحسین کولیوند، رییس اورژانس در جمهوری اسلامی به شیوع کرونا قبل از برگزاری انتخابات مجلس در دوم اسفندماه اعتراف کرد و گفت: بر اساس ابلاغ وزیر محترم بهداشت بنده در بخش لجستیک و پشتیبانی کرونا کار خود را آغاز کردم. روزهای ابتدایی شیوع بیماری هر دو ساعت یک بار برای شهرهای قم، گیلان و تهران تجهیزات ارسال می‌کردیم.
کولیوند ادامه داد: روز جمعه‌ای که انتخابات مجلس بود با آقای لاریجانی به قم رفته و اقدام به بازدید از بیمارستان‌ها کردیم. بنده مرتبا در جریان بازدیدها بودم و شاید در شبانه‌روز یک یا دو ساعت استراحت داشتم. روزی با احساس خستگی به بیمارستان خاتم‌الانبیا مراجعه کردم که با انجام سی‌تی اسکن مشخص شد به کرونا مبتلا شده‌ام. از ۱۱ شب همان روز به مدت ۱۴ روز بیهوش شدم و حتی در یک روز اورژانسی پزشکان از بنده قطع امید کردند اما خوشبختانه با دعای خیر مردم و خانواده شهدا، بهبود یافتم.
حکومت ایران ۱۲ روز پیش از راهپیمایی ۲۲ بهمن از مرگ و میر ناشی از کرونا خبر داشت
یک منبع آگاه روز دوشنبه ۱۱ اسفند به ایران اینترنشنال گفت: «مرگ بیماران با علائم حاد تنفسی از اوایل بهمن در قم باعث شد وزارت بهداشت برای بررسی این موضوع، معاون این وزارتخانه را به شهر قم بفرستد و رسیدن ویروس کرونا به ایران برای مقامات جمهوری اسلامی از هفته دوم بهمن محرز شد.»
این منبع که نخواست نامش فاش شود در ادامه افزود مقام‌های دولتی ایران ثبت مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا را بعد از اعلام رسمی و «با ملاحظات» آغاز کردند و تاکنون «شمار واقعی مبتلایان و قربانیان اعلام نشده است».
این منبع آگاه همچنین به ایران اینترنشنال گفت وضعیت استان‌های قم و گیلان قرمز گزارش شده و استان‌های تهران و اصفهان در آستانه اعلام وضعیت قرمز قرار دارند.
اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد شرایط عمومی وزارت بهداشت برای مدیریت شیوع کرونا «بسیار آشفته» است.
در همین زمینه، کارمند یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران که نامش فاش نشده است به ایران اینترنشنال گفت: «از حدود چهار هفته قبل،‌ بدون این‌که مسئولان چیزی به ما بگویند، بیمارانی با علائم کرونا پذیرش می‌کردیم.»
این پزشک که خود در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری و قرنطینه شده است افزود: «متاسفانه مسئولان وزارت بهداشت کار غیراخلاقی کردند و به دلیل مطلع نکردن کادر بیمارستان‌ها موجب ابتلای من و چند تن از پرستاران به این بیماری شدند.»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر