درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۴, چهارشنبه

معمای مرگ هولناک دختر 5 ساله زن و شوهری که اختلاف دارند/ جسد کودک، کنار کیسه زباله بود؟

معمای مرگ هولناک دختر 5 ساله زن و شوهری که اختلاف دارند/ جسد کودک، کنار کیسه زباله بود؟
معمای مرگ هولناک دختر 5 ساله زن و شوهری که اختلاف دارند/ جسد کودک، کنار کیسه زباله بود؟

ساعت۲۴-روز جمعه 9 اردیبهشت ، مأموران بیمارستان امام حسین(ع) تهران، از مرگ مشکوک دختری 5 ساله در بیمارستان خبر دادند.با اعلام این خبر، بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی بیمارستان شدند. با حضور در بیمارستان آنها با جسد دختر 5 ساله در حالی مواجه شدند که آثار کبودی و سوختگی روی دست و پایش به چشم می‌خورد، همچنین معاینات اولیه نشان می‌داد دخترک قربانی آزار و اذیت شده است.

روز جمعه 9 اردیبهشت ، مأموران بیمارستان امام حسین(ع) تهران، از مرگ مشکوک دختری 5 ساله در بیمارستان خبر دادند.با اعلام این خبر، بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی بیمارستان شدند. با حضور در بیمارستان آنها با جسد دختر 5 ساله در حالی مواجه شدند که آثار کبودی و سوختگی روی دست و پایش به چشم می‌خورد، همچنین معاینات اولیه نشان می‌داد دخترک قربانی آزار و اذیت شده است.
بررسی‌ها نشان می‌داد که دخترک شب قبل از مرگ به خاطر ضربه مغزی به بیمارستان منتقل شده و بعد از حدود 12 ساعت جان خود را از دست داده است.
در تحقیقات، مادر دخترک گفت: با همسرم اختلاف داشتم و بعد از مدتی تصمیم گرفتیم جدا از هم زندگی کنیم. مدتی به شهرستان رفتم و بعد هم به پردیس آمده و خانه‌ای در آنجا اجاره کردم. چهارشنبه گذشته همسرم مقابل خانه‌مان آمد و با التماس به من گفت دلش برای دخترمان تنگ شده و از من خواست اجازه بدهم بچه را ببیند، من هم بچه را به همسرم دادم و دیگر از او خبری نداشتم تا اینکه فردای آن شب که برای گذاشتن زباله از خانه خارج شدم از دیدن بدن نیمه جان دخترم که کنار زباله‌ها افتاده بود شوکه شدم. دخترم بی‌هوش و خونین روی زمین افتاده بود، فورا او را به بیمارستان منتقل کردیم اما بیمارستان پردیس گفت حالش وخیم است و بچه را به تهران منتقل کردیم.
با توجه به اظهارات زن جوان، بازپرس جنایی دستور بازداشت پدر دخترک را صادر کرد. با دستگیری مرد جوان، او منکر ماجرا شد و گفت: مدتی است که از همسرم جدا زندگی می‌کنم و در این مدت متوجه شدم که همسرم با پسر جوانی ارتباط دارد آن مرد به همسرم پیشنهاد داده بود دخترمان را به بهزیستی تحویل دهد تا با هم زندگی جدیدی آغاز کنند. آنها بچه‌ام را کشته‌اند و برای من پاپوش درست کرده‌اند.
به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت، مرد جوان به‌عنوان نخستین مظنون پرونده در اختیار کارآگاهان آگاهی قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۳, سه‌شنبه

یک جوان اهل بخش “سرو” از توابع ارومیه با هویت حبیب حاتمی سینا آبادی ۱۸ ساله روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در اثر انفجار مین به شدت مجروح شد.

منابع هه‌نگاو در ارومیه گزارش داده‌اند که این جوان ۱۸ ساله از ناحیه دو دست و چشم به شدت مجروح شده و جهت مداوا به بیمارستان “خمینی” در ارومیه منتقل شده است. وضعیت جسمانی وی وخیم گزارش شده است.

حبیب حاتمی سینا آبادی اهل روستای “کوران” در حالی که در نزدیکی روستای “نوجوان” مشغول چرای دام بوده دچار این حادثه شده است.

گفتنیست که منطقه مرزی سرو با کشور ترکیه مرز مشترک دارد و انفجار این مین‌ها هیچ ارتباطی با جنگ ۸ ساله ایران و عراق ندارد و احتمالاً مین‌هایی باشند که طی سال‌های اخیر توسط سپاه پاسداران و برای مبارزه با احزاب کُردستانی کاشته است.

لزوم حمایت از دختران با شرایط ویژه و زنان معتاد از سوی زنان

لزوم حمایت از دختران با شرایط ویژه و زنان معتاد از سوی زنان

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: همچنین افراد معتاد، دختران با شرایط ویژه باید مورد حمایت و بازپروری قرار گیرند به همین دلیل می‌خواهیم به طور خاص بانوان وارد میدان شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی چهارشنبه شب در نشست صمیمی با خیران اضافه کرد: دنبال این هستیم دستورالعمل‌هایی برای اصلاح مشکلات خیران داشته باشیم چون تمرکز ما روی خانواده‌ها و زنان است. به این مساله باور داریم که زنان محور خانواده‌ها هستند و اگر سلامت جسمی و روحی زنان تأمین شود سلامت جامعه تضمین می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در بازدیدهای استانی با آسیب‌های زیادی در حوزه زنان مواجه هستیم، زنان بی سرپرست، بدسرپرست و زنان زندانی که گرچه تعداد زنان زندانی سه درصد کل زندانیان است اما این تعداد هم زیاد است، چون محور و کانون خانواده هستند و باید از آنها حمایت شود.

خزعلی افزود: اگر به فرزندانی که مادرانشان در زندان هستند توجه نشود ممکن است به بزه‌های جامعه آلوده شوند، همچنین افراد معتاد، دختران با شرایط ویژه باید مورد حمایت و بازپروری قرار گیرند به همین دلیل می‌خواهیم به طور خاص بانوان وارد میدان شوند و گروه‌هایی تشکیل شود تا از این افراد حمایت شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: البته که حمایت مالی تنها نباید مد نظر باشد، بلکه حمایت تربیتی، معنوی و پشتیبانی مدنظر باشد، در بحث مشاوره نیز نیاز به همکاری همه شما خیران داریم چون به عنوان نمونه مشاوره حقوقی برای کسانی که نمی‌توانند وکیل بگیرند و واقعاً بی گناه هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای کسانی که رقم بدهی آنها کم است و در زندان هستند باید فکری کرد تا حدی که امکان دارد همه کمک کنند تا حمایت شوند.

معاون رئیس جمهور افزود: فرزندان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست باید حمایت شوند و اشتغال برای آنها یا فرزندانشان ایجاد کنیم و درخواست داریم سرمایه‌گذاری شود برای کارآفرینی و تا چهار سال همراهی کنیم تا بتوانند روی پای خود باشند.

خزعلی ادامه داد: مساله اشتغال بسیار مهم است باید این موضوع به صورت جدی دیده شود تا برای افراد نیازمند فرصت شغلی ایجاد شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: کار خیر را به کمک مالی منحصر نکنیم. در این مدت با بسیاری از آسیب‌ها، کمبودها و نقصان‌ها مواجه شدیم که با کمک مالی شاید جبران نشود، نیازهای فرهنگی، تربیتی، اخلاقی حقوقی، اجتماعی و نیازهایی که دلگرمی و پشتوانه داشتن یک زن را و اینکه به خانواده تکیه کند و تنهایی او را جبران کند همه اینها را از شما خیران می‌خواهیم تا بتوانیم قدمی را در راه رفع بخشی از این کمبودها، نقص‌ها و نداشتن‌ها برداریم تا جامعه بهتر و زیباتری داشته باشیم.

ورامین نیازمند اردوگاه دانش آموزی است

ورامین نیازمند اردوگاه دانش آموزی است
ورامین نیازمند اردوگاه دانش آموزی است

ورامین- امام جمعه ورامین با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نقش بسزایی در حوزه تعلیم و تربیت دارد گفت: ورامین نیازمند اردوگاه دانش آموزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مرتضی محمودی ظهر پنجشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که در بیت ایشان برگزار شد، اظهار داشت: خصلت دنیا فریب دهنده است، هر کس که در این دنیا بی نیاز باشد مصون از گناه است، مردم در این دنیا آرامش لازم و کافی را ندارند، نباید خود را فراموش کنیم، باید در مسیر حق قدم برداریم.

وی ادامه داد: نباید فریب مال دنیا را بخوریم، نباید فریب پست و مقام را بخوریم؛ در راستای خدمت به مردم قدم برداریم و رضایت خدا را مد نظر قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین افزود: آموزش و پرورش باید در راستای خدمت به مردم و تعلیم و تربیت فرزندان مردم حرکت کنند؛ آموزش و پرورش نقش بسزایی در حوزه تعلیم و تربیت دارد.

محمودی یادآور شد: دشت ورامین با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در حوزه دانش آموز نیازمند اردوگاه دانش آموزی است، باید این اردوگاه راه اندازی شود.

امام جمعه ورامین بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان پسرانه از مطالبات مردم ورامین است، ورامین در گذشته مرکز تربیت معلم پسران را داشته ولی متأسفانه تعطیل شده و نباید این منطقه فاقد دانشگاه فرهنگیان پسرانه باشد.

آموزش‌وپرورش به همکاری حوزه علمیه نیاز دارد

آموزش‌وپرورش به همکاری حوزه علمیه نیاز دارد

آموزش‌وپرورش به همکاری حوزه علمیه نیاز دارد

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: «فلسفه تعلیم و تربیت»، «برنامه ریزی درسی» و «مشاوره» از جمله رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری مهر در نشست مشترک مدیر حوزه علمیه خراسان و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی که از سوی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، در مشهد برگزار شد، راه‌های تقویت همکاری حوزه علمیه خراسان و آموزش و پرورش بررسی شد.

حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در این نشست مشترک، بر توسعه رشته‌های مرتبط با تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: آموزش‌وپرورش به همکاری حوزه علمیه نیاز دارد و این امر در راستای اهداف انقلاب اسلامی است.

وی بر ضرورت ایجاد و تقویت رشته‌های آموزشی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: رشته‌هایی مانند «روانشناسی اسلامی»، «علوم تربیتی»، «مدیریت آموزشی»، «فلسفه تعلیم و تربیت»، «برنامه ریزی درسی» و «مشاوره» از جمله رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش است که حوزه علمیه خراسان می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

حجت الاسلام نیکزاد بیان کرد: توسعه مدارس وابسته و غیردولتی زیر نظر حوزه علمیه خراسان اقدام ارزشمند دیگری است که می‌توانیم در راستای سیاست‌های انقلابی و جهادی وزارت آموزش و پرورش در تمام استان‌ها پیاده سازی کرد.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش با اشاره به در پیش رو بودن هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم و با توجه به اهمیت نقش و جایگاه معلم، می‌توانیم از معلمان تمام استان‌های کشور تقدیر به‌عمل آورد.

رشد دکان‌های پررونق شیادی با تفسیر غلط از تربیت

رشد دکان‌های پررونق شیادی با تفسیر غلط از تربیت
رشد دکان‌های پررونق شیادی با تفسیر غلط از تربیت

تربیت یکی از محوری‌ترین واژه‌ها در تمامی اسناد بالادستی نظام آموزشی کشور است که گاهی تفسیر غلط از آن منجر به رشد دکان‌های پررونق شیادی تحت عنوان استعدادیابی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از اسناد بالادستی در نظام آموزشی کشور، تربیت یکی از محوری‌ترین واژه‌ها است و بر آن تاکید بسیاری شده است.

همزمان با تأکیدات مقام معظم رهبری، دولت نیز در راستای تحقق نظام تعلیم و تربیت بر اجرای سند تحول اقداماتی را انجام داده است. یکی از این اقدامات تاکید بر واژه و گفتمانی سازی کلمه تربیت است. تربیت در شش ساحت تعریف شده و هر یک ازا آنان کاربردهایی را به همراه دارند.

پیش از این به تعریف چیستی تربیت پرداختیم و به این موضوع اشاره کردیم که تربیت شدن در واقع همان یادگیری‌های مفید و نافع برای ما هستند. بر این اساس تربیت اسلامی نیز آن دسته از یادگیری‌های نافعی است که از ناحیه دین اسلام معین شده است. یعنی دین برای ما معین کرده است یادگیری چه چیزی برای ما مناسب است یا یادگیری چه چیزی برای ما مناسب نیست. چه چیزی نافع و مفید است و چه چیزی مضر است.

همچنین به این موضوع هم اشاره کردیم که جداسازی آموزش و امور تربیتی کار غیر علمی است؛ جدا کردن آموزش و تربیت کار مربی تربیتی را دشوار می‌سازد. با جداسازی تعلیم و تربیت از یکدیگر چه در نظریه و چه در عمل اهداف یادگیری دچار از هم گسیختگی می‌شود؛ یک معلم با جدا دیدن مسئولیت‌ها و وظایف، خودش را صرفاً مسئول انبوه سازی اطلاعات در ذهن کودک می‌پندارند؛ مربی تربیتی هم ابزارهای تربیتی را از دست می‌دهد؛ زیرا ما جز یک مسیر واحد برای یادگیری نداریم؛ در حقیقت با جداسازی تعلیم و تربیت اهداف یادگیری دچار از هم گسیختگی می‌شود.

اکنون می‌توانیم تعابیر گوناگون تربیت را بررسی کنیم.

علیرضا رحیمی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تعابیر گوناگون تربیت با اشاره به لزوم بررسی تاریخی این تعابیر و نظریه‌های آن گفت: برای مثال عده‌ای تصور می‌کنند تربیت همان عادت دادن است. این دیدگاه ارسطویی با نگاه افلاطونی متضاد است و متأسفانه از قدیم هم جاری بوده است. برخی می‌گویند تربیت یعنی آماده سازی. یعنی عده‌ای تربیت را آماده سازی کودکان برای اخذ مسئولیت و کسب حقوق خود در دوره بزرگسالی می‌دانند.

رحیمی با بیان اینکه تعریف تربیت به معنای آماده سازی با اشکالاتی مواجه است؛ گفت: این تعریف که بچه فقط باید برای آینده آمادگی پیدا کند؛ ممکن است خیلی غلط‌انداز بوده و به وضعیت فعلی و رشد طبیعی کودک بی توجه باشد.

تفسیر غلط از تربیت به رشد دکان‌های پررونق شیادی منجر می‌شود

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه “برخی از افراد تربیت را پرورش استعدادها تعریف می‌کنند”. افزود: این تعریف در جامعه ما خیلی مرسوم است. unfolding، آشکارسازی یا فعلیت بخشیدن استعدادها و قوای پنهانی از تعابیری است که ممکن است عمل تربیت را بسیار مخدوش کند. در این تعریف، تربیت به مثابه رشد در نظر گرفته می‌شود اما نه یک رشد دائمی. بلکه به عنوان یک امر محدود و در محدوده یک هدف معین. در ضمن در این تعریف از تربیت است که دکان‌های پررونق شیادی به بهانه استعدادیابی رونق می‌گیرد که این روزها هم بازارشان سکه است.

رحیمی با بیان اینکه استعدادیابی دانستن تربیت ممکن است دردسر آفرین باشد؛ افزود: این تلقی از تربیت -که آن را مترادف با استعدادیابی ببینیم- از آنجا ممکن است دردسر آفرین باشد که این سوال مطرح می‌شود که اساساً از کجا می‌توانیم بفهمیم کودک در آینده همان شخصی می‌شود که امروز از خود بروز داده است? و یا اصلاً آیا آن چیزی که کودک از خود بروز داده توانسته‌ایم درست درک کنیم یا خیر؟

استعداد مثل دانه‌ای است که در شرایط طبیعی رشد می‌کند / ‏‬ استعداد با علاقه هم جهت است

وی در توضیح شرایط بروز استعداد گفت: استعداد مثل دانه‌ای است که در شرایط طبیعی و مناسب و حضور آب و خاک و نور خورشید رشد می‌کند. کار باغبان این است که شرایط طبیعی را فراهم کند اما این سبک از استعدادیابی که اخیراً مرسوم شده نوعی تعجیل و دستکاری و دخالت بی جهت است.

رحیمی افزود: همان‌طور که اگر در ساختار دانه و فرآیند رشد آن دست کاری شود؛ ممکن است مناسب نباشد. تربیت صرفاً بر اساس استعدادیابی هم مشکل ساز است. استعدادیابی صحیح به معنای ایجاد زمینه‌های برابر و عادلانه برای بروز توانایی‌های یک شخص است که با علایق وی نیز هم جهت است و این استعدادیابی در صورتی جنبه تربیتی دارد که مسیرش در راستای اراده خود شخص باشد نه اینکه فرد دیگری برای او تصمیم بگیرد و او را هل بدهد. معمولاً در دوران کودکی این موضوع دیده می‌شود که کودک به خاطر اصرار والدین به کلاس‌های مختلف استعدادیابی برده می‌شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: تعابیر دیگری نیز برای تربیت مطرح شده است از جمله تشکیل ذهن، و نیز پرورش ذهن. که توضیح آنها زمان فراخی را طلب می‌کند.

دلجویی وزیر آموزش و پرورش از دانش‌آموز آستارایی

دلجویی وزیر آموزش و پرورش از دانش‌آموز آستارایی

دلجویی وزیر آموزش و پرورش از دانش‌آموز آستارایی

آستارا- وزیر آموزش و پرورش از دانش آموز آستارایی که از سوی معلم خود مورد تنبیه بدنی قرار گرفته بود دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری بعد از ظهر سه شنبه با حضور در مدرسه سنایی روستای سیبلی بخش لوندویل شهرستان آستارا با دانش آموزی که مورد ضرب و شتم معلم مدرسه قرار گرفته بود دیدار و از وی و خانواده‌اش دلجویی کرد.

با وساطت وزیر آموزش و پرورش خانواده دانش‌آموزی که فیلم تنبیه بدنی وی روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود با دبیر خاطی صلح کردند.

 

یوسف نوری در این دلجویی یک دستگاه تبلت به همراه کیف و لوازم‌التحریر به دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان سنایی سیبلی شهرستان آستارا اهدا کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در جریان حضور در مدرسه پسرانه سنایی با دبیر خاطی، مدیر مدرسه، اولیای دانش‌آموز و اهالی محله گفتگو و طرفین را دعوت به صلح و آرامش کردند

آشنایی دانش آموزان با فناوری نانو

آشنایی دانش آموزان با فناوری نانو
آشنایی دانش آموزان با فناوری نانو

دبیرجشنواره دانش آموزی ابن سینا با اعلام برگزاری مدرسه تابستانی و نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی نانو، گفت: هدف از برگزاری این رویداد ترویج فناوری نانو در سطح دانش آموزان سراسر کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از دبیرخانه دائمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا، مهدی رشیدی جهان دبیرجشنواره دانش آموزی ابن سینا با اشاره به برگزاری رویداد مدرسه تابستانی و نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی نانو که یکی از رویدادهای پنج گانه این دوره از جشنواره دانش آموزی ابن سینا است، اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد ترویج فناوری نانو در سطح دانش آموزی با مدل یادگیری پروژه محور و رویکرد شناختی در سراسر کشور است.

رشیدی جهان در رابطه با مدرسه تابستانی نانو گفت: در این رویداد پروژه هایی در اختیار دانش آموزان قرار میگیرد که با همراهی معلمان راهنما و به صورت گام به گام روند شکل گیری هر یک از پروژه ها از طریق سامانه آموزش ابن سینا به صورت آنلاین و مجازی تکمیل و نهایی می شود.

وی به نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی در حوزه نانو نیز اشاره داشت و بیان کرد: دانش آموزان پژوهش های خود را در قالب سمینارهای علمی و دستاوردها و محصولات خود را به شکل اختراعات در نمایشگاه ارائه داده و به رقابت با یکدیگر می پردازند.

دبیرجشنواره دانش آموزی ابن سینا با اعلام این نکته که به تمامی شرکت کنندگان گواهی حضور بین المللی از طرف ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری اهداء می گردد، ادامه داد: برگزیدگان نیز از طرف ستاد ویژه توسعه فناوری نانو حائز رتبه شده و این امکان برایشان خواهد بود تا پروژه خود را از طریق این ستاد تکمیل کنند و در پایان نیز مدارس برگزیده معرفی و تقدیر خواهند شد.

به گزارش دبیرخانه دائمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا، در ادامه دکتر معصومه چمک دبیر علمی رویداد مدرسه تابستانی و نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی نانو با اعلام شروع روند آموزش و فرآیند راهنمایی دانش آموزان از ابتدای تیرماه تا نیمه مرداد ماه، گفت: داوری های این دوره در هفته پایانی مرداد صورت می پذیرد و نتایج حاصله از داوری از طریق سایت جشنواره دانش آموزی ابن سینا اعلام خواهد شد.

چمک با یادآوری این موضوع که علاقمندان برای شرکت در این رویداد نیازمند دانش خاصی نیستند، ادامه داد: این رویداد ویژه دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری و با همکاری باشگاه نانو برگزار می شود که دانش آموزان به صورت فردی یا گروه های 2 یا 3 نفره می توانند در هفت موضوع چالش برانگیز که برای تحقیق در نظر گرفته شده است از طریق پایگاه اینترنتی رویداد فوق برای شرکت در این دوره ثبت نام نمایند.

وی با اشاره به اینکه برگزیدگان توسط باشگاه نانو و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری حمایت می شوند، افزود: دانش آموزان برگزیده برای استفاده از ظرفیت های آزمایشگاه های نانو و شبکه راهبردی سراسر کشور به این مراکز معرفی خواهند شد.

 

کشته و زخمی شدن چهار شهروند بلوچ بر اثر تخریب منزل به دلیل نشتی و انفجار گاز

کشته و زخمی شدن چهار شهروند بلوچ بر اثر تخریب منزل به دلیل نشتی و انفجار گاز

چهار شهروند بلوچ بر اثر تخریب منزل به دلیل نشتی و انفجار گاز در شهرستان ایرانشهر کشته و زخمی شدند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، یک منزل مسکونی بر اثر نشتی و انفجار گاز در خیابان آزادی شهر ایرانشهر تخریب شد که منجر به جان باختن دو شهروند و زخمی شدن دو تن دیگر شد.

گفته می شود در این حادثه یک مادر ۳۳ ساله به همراه کودک ۴ ساله جان خود را از دست داده و یک مرد به همراه یک کودک دیگر زنده از زیرآوار خارج کرده شدند.

براساس این گزارش، از هویت این چهار شهروند بلوچ که از یک خانواده بوده اند تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست.

 

۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۲, دوشنبه

خودکشی یک کودک بلوچ در چاه جمال شهرستان ایرانشهر

خودکشی یک کودک بلوچ در چاه جمال شهرستان ایرانشهر

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، جمعه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، یک کودک بلوچ ۱۷ ساله در چاه جمال شهرستان ایرانشهر خودکشی کرد.

هویت این کودک بلوچ “عبدالرحمن شهکرمزهی” ۱۷ ساله اهل چاه جمال شهرستان ایرانشهر عنوان شده است.

گفته می‌شود عبدالرحمن دانش آموز دبیرستان دکتر حسابی شهرستان ایرانشهر با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده است.

یک منبع مطلع به گزارشگران کمپین گفت: “عبدالرحمن پس از مشاجره با خانواده از منزل خارج شده و با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده است.”

این منبع افزود: “وی پس از خوردن قرص ها با تماس تلفنی به دوستان خود این موضوع را به آنها خبر داده است.”

براساس گزارش سالانه ۲۰۲۱ کمپین فعالین بلوچ، دستکم ۵ شهروند بلوچ اقدام به خودکشی کردند که در بین آنها دستکم ۳ کودک و یک تن زن بوده اند.